پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2935
-
الف
+

انیمیشن «استرایپی» در جشنواره شمال غربی «پورتلند» نمایش داده می‎شود

انیمیشن کوتاه «استرایپی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی در جشنواره شمال غربی «پورتلند» اکران می‎شود.

انیمیشن «استرایپی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی در فهرست برگزیدگان جشنواره انیمیشن شمال غربی پورتلند آمریکا قرار گرفت و ۱۷ سپتامبر به نمایش در می‌آید.

به گزارش آی‌فیلم، جشنواره شمال‌غربی پورتلند هر سال مجموعه‌ای از تازه‌ترین تولیدات انیمیشن سراسر جهان را بر می‌گزیند و آنها را با شعار «بهترین انیمیشن‌های جهان را ببینید» به نمایش می‌گذارد.

انیمیشن ایرانی «استرایپی» بر اساس موسیقی کلاسیک «رقص‌ مجار شماره ۵»  اثر  یوهانس برامس (۱۸۹۷- ۱۸۳۳) ساخته شده و درباره کارگر یک کارخانه بزرگ است که تصمیم می‌گیرد در کار ملال آور راه راه کردن بسته‌های کارخانه خلاقیتی ایجاد کند. فیلم فضای تک رنگی دارد و از رنگ قرمز استفاده خلاقانه ای شده است.

«استرایپی» با تکنیک دو بعدی در ۳ دقیقه و ۳۵ ثانیه ساخته شده است و تاکنون در بیش از ۳۰ جشنواره معتبر چون انسی فرانسه، انیماموندی برزیل، ایماجیناریا ایتالیا، اکسپوتونز آرژانتین، کلیک هلند و انیمست رومانی شرکت کرده و موفقیت‌هایی به دست آورده است که از آن جمله می‌توان به عنوان بهترین متحرک‌سازی در جشن خانه سینمای ایران، منتخب CITIA در جشنواره انسی فرانسه به عنوان یک نمونه آموزشی برای کودکان فرانسوی و حضور در بخش پلی‌آف جشنواره انیموکته لهستان اشاره کرد.

همچنین این انیمیشن دیپلم افتخار نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و جایزه وزارت کار در جشنواره فیلم کوتاه تهران را نیز به دست آورده و به عنوان منتخب بخش خاورمیانه در جشنواره «راه سبز» لندن به نمایش درآمده است.

ص.گ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر